10 głównych błędów projektowania stron według Nielsena
10 głównych błędów projektowania stron według Nielsena
autorem artykułu jest Mariusz Gąsiewski
1. Używanie zbyt małych czcionek lub też słabo widocznych czcionek (np. czcionki, które niezbyt t dobrze prezentują się w publikacjach online lub też w małym stopniu wyróżniają się spośród tła)
2. „Innowacyjne” podejÅ›cie do linków
* w odniesieniu do linków koniecznością jest trzymanie się standardów i przyzwyczajeń internautów
* trzeba jasno wskazywać, co jest klikalne i jest linkiem , a co jest elementem dekoracyjnym
* unikać JavaScript w linkach i wszelkich zbytecznych przekierowań
* nie otwierać stron, które otrzymuje siÄ™ w wyniku klikniÄ™ciu linku w nowym oknie (wówczas użytkownik nie może używać przycisku „Powrót”)
3. Zbędne wykorzystywanie technologii Flash w sytuacjach, kiedy nie wnosi on nic do strony, kiedy powoduje, że użytkownik musi czekać na uzyskanie informacji, której poszukuje na serwisie
4. Wykorzystywanie w serwisach internetowych treści, która nie jest przystosowana do potrzeb online. Ze względu na trudniejsze czytanie tekstu w porównaniu z wersjami papierowymi teksty na potrzeby serwisów internetowych muszą:
* stosować zasadę odwróconej piramidy tzn. najpierw podaje się najważniejsze treści, a dopiero później ich rozwinięcie)
* być krótkie i łatwe do zapamiętania
* nie ma określonej zasady co do liczby słów na stronie, ale z reguły ilość słów powinna wynosić około 500-600
* strona powinna zawierać akapity średniej długości, maksymalnie 3-4 zdania; internauci z reguły nie mają czasu na czytanie długich akapitów.
5. Kiepska wyszukiwarka na stronie lub brak wyszukiwarki
6. NiewÅ‚aÅ›ciwe wyÅ›wietlanie strony w różnych przeglÄ…darkach internetowych (np. niektórzy „webmasterzy” korzystajÄ… z rozwiÄ…zaÅ„, które wyÅ›wietla siÄ™ poprawnie tylko w przeglÄ…darce Internet Explorer )
7. Używanie nieprawidłowo zbudowanych formularzy internetowych. Najczęstsze błędy przy formularzach to
* wymaganie zbyt wielu informacji
* tworzenie zbyt wielu pól obowiązkowych
* brak wsparcia dla autowypełniania w formularzach
* brak ustawienia zmiennej „fokus”, dziÄ™ki której kursor od razu jest w formularzu, co oszczÄ™dza klik
* sztywne reguły przy wpisywaniu takich wartości jak numery telefonów, numery kart kredytowych (zwłaszcza starsi ludzie mają z tym duży problem)
8. Brak na stronie internetowej sekcji z danymi kontaktowymi firmy, opisem lokalizacji i historii firmy
9. Stosowanie szaty graficznej z ustaloną sztywną szerokością strony, co powoduje problemy w sytuacji rozszerzania obrazu na monitorze
10. NieprawidÅ‚owe podejÅ›cie webmasterów do kwestii powiÄ™kszania zdjęć i grafil (nierzadko siÄ™ zdarza, że po klikniÄ™ciu linka „PowiÄ™ksz zdjÄ™cie, otrzymujemy te same zdjÄ™cie, na które kliknÄ™liÅ›my).
--
Autor znanego bloga Marketing w Internecie, kursu Google AdWords, kursu Google Analytics
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
Dom drewniany czy murowany ?
Czynnik, bez którego każdy plan zrzucenia kilogramów po
to jest testowy artykul ktory zaraz wywale w kosmos
Szukasz dodatkowej lub stalej pracy
Klient w centrum uwagi - współczesne koncepcje zarządz